2016. július 03. 11:20 - szolnokitibor

A kedvenc sütid lesz a nyáron! Sütés nélküli sajttorta, most épp meggyel

A nyár egyik hátulütője, hogy nincs kedved bekapcsolni a sütőt. Én nagyon szeretek sütés nélküli édességeket készíteni ilyenkor, mert bárhol is csinálom, mindig hálásak érte. A nyaralóban nincs sütőm, otthon pedig mindig jó, ha megspórolhatjuk a konyha 40 fokra fűtését. Az idei nyár slágere nálam a sajttorta lesz, amit másodjára sikerült is úgy megcsinálnom, hogy nem folyt szét a melegen. A hideg voltán kívül a másik nagy előnye, hogy nagyjából bármivel párosíthatod, aminek épp szezonja van, édes és eszedbe jut. Csináltam már mangós-fehér csokisat (ez lett a vállalhatatlan állagú, így fotó nincs), most épp meggyeset, de kombinálhatod csokival, almával, fahéjjal, évszaktól és kedvtől függően. Elkészíteni is nagyon egyszerű, bátran próbálkozhatnak vele a kezdő házi cukrászpalánták is, és garantáltan sikert arat. Az egyetlen hátulütője, hogy nem egy azonnali süti, én egy éjszakát szoktam pihentetni a hűtőben. Viszont, ha ennyire tudsz előre gondolkodni, semmi ne állítson meg az elkészítésében, mert nagyon megéri!

sajttorta.jpg

Recept jó nagy adagra

Hozzávalók:

  • 30 dkg keksz
  • 200 g vaj
  • 500 g mascarpone
  • 400 g natúr krémsajt
  • fél citrom leve
  • 150 g porcukor
  • 2 zacskó expressz zselatin fix
  • 600 ml habtejszín
  • 1 üveg meggylekvár
  • 25 dkg meggy

Elkészítés

A kekszet egy zacskóba tettem és húskloffolóval összetörtem. Azért szeretem inkább így csinálni, mert bármilyen kekszből készülhet így az alap, nem csak a darát háztartásiból. Persze, a daráló vagy aprítógép is működik. Szóval, a morzsás kekszet összekevertem az olvasztott vajjal, jól átgyúrtam, majd egy kapcsos tortaforma aljába nyomkodtam. Betettem hűtőbe, amíg a krém elkészült. A mascarponét és a krémsajtot összekevertem, hozzászitáltam a porcukrot és belecsorgattam a citromlevet. A tejszínt egy másik tálban habosra vertem. Kb. 10 mp habverés után hozzáadtam a zselatin fixet és addig folytattam, amíg kész hab nem lett. Beleforgattam a sajtos masszába. A tortaformában levő morzsás alapot megkentem meggylekvárral, ráöntöttem a krémet, majd a tetejére újabb réteg lekvárt kentem. Végül félbevágott meggyekkel díszítettem. Éjszakára hűtőbe tettem.  

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr668862718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása