2016. május 20. 10:24 - szolnokitibor

Hétköznapi jutalom: Epres-tejszínes leveles

Nem túl régen volt a Díványon egy recept, amit reprodukáltam, tehát abszolút nem saját találmány, de annyira jó lett, hogy meg kellett írnom. Gyors, de mégis szép, édes, de azért nem gejl, és a jóságát legjobban szemléltetve: dupla adagot csináltam elsőre, és 2 percet élt az egész. Még jó, hogy le tudtam fotózni. A Kedves szerint a legjobb sütim eddig, úgyhogy azt gondolom, hogy ti sem fogtok csalódni benne. Ja, azt mondtam már, hogy 30 perc a szintideje? 

20160515_131119_hdr.jpg

Recept (dupla adagra, szimplával nem éri meg kezdeni)

Hozzávalók: 

  • 2 csomag előre nyújtott leveles tészta
  • eperlekvár
  • 200 ml habtejszín
  • 40 dkg eper
  • tojás

Elkészítés: 

A leveles tésztából 12 db négyzetet vágtam ki, majd a széleiket L alakban bevágtam, és a vágott sarkakat a szemben lévőkre hajtottam, hogy kis négyzetek legyenek a belsejében, és kerete legyen az egésznek. Eperlekvárral töltöttem meg őket és felvert tojással kentem meg a széleket. 15 perc alatt sütőben megsütöttem őket. Közben a tejszínt habbá vertem és megtisztítottam az epreket. Jó tanács: ha rendes habot akarsz, ne a forró sütire tedd, mert elolvad. Én nem bírtam várni, de folyósan is elég jó lett. Szóval a sütikre adagoltam a habot, majd belenyomkodtam a félbevágott epreket és kész is volt. 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr798719752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása