2016. január 16. 17:26 - szolnokitibor

Parajjal és ricottával töltött csirkemell, jól kinéző finomság

Boldog új évet! Igen, tudom, hogy már január közepe van, de az elmúlt időszak nem a blogolásé volt, viszont a főzésé annál inkább, így receptekkel feltöltve vághatunk neki a 2016-os évnek. Köszönöm nektek, hogy 2015-ben elindulhatott a blog, és még úgy is szorgalmasan látogattátok, hogy az elmúlt három hétben nem frissült, és előtte is csak ímmel-ámmal. Nem ígérek hajlevivős aktivitást 2016-ban sem, de a saját szórakoztatásunkra igyekszem továbbra is finomságokat készíteni és megosztani veletek.

A mai pedig a karácsony egyik kedvence volt, amikor már tele voltunk a hatalmas ebédek és vacsorák, valamint a bejgli-attack miatt, így valami könnyűn törtem a fejemet. Így töltöttem meg néhány csirkemellet ricottával és  egy kis zöldséggel. A fiúk rendesen felvonták a szemöldöküket, nálunk ugyanis nem nagy barát a spenót, de bébi változatban nagyon ízlett nekik. Viszonylag gyorsan és kevés macerával elkészült, ideális lehet egy gyors vasárnapi ebédre is. 

ricotta.jpg

Recept 4-5 adagra

Hozzávalók

  • 1 kg csirkemell
  • 250 g ricotta vagy valamilyen krémsajt, esetleg túró
  • 2 tojás
  • 1 csomag bébispenót
  • só, bors, bazsalikom
  • vaj, olaj

Elkészítés

A csirkemelleket hosszában bevágtam egy éles késsel és könyvszerűen kinyitva kiklopfoltam. A ricottát kikevertem a tojásokkal, sóztam, borsoztam, megszórtam bazsalikommal (igazából bármilyen nekünk tetsző fűszerrel fel lehet dobni), és hozzákevertem a spenótot. A masszát a csirkemellek közepébe halmoztam és feltekertem őket. Nekem nem nyíltak szét, de ha nagyon nem akarnak egyben maradni, fogpiszkálóval meg lehet tűzni őket, csak aztán figyeljetek evésnél. Kivajazott jénai tálban elrendeztem a csirkéket, majd egy kis olajjal még megkentem kívülről őket, egy pici fűszert még szórtam rájuk és alufóliával letakarva 40 percig sütöttem 200 fokon a sütőben. 40 perc után levettem az alufóliát és egy kicsit hagytam pirulni. Párolt zöldséggel vagy krumplipürével szuperfinom. 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr568260000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása