2015. augusztus 07. 01:25 - szolnokitibor

Burgerimádat, mert a blog nyáron a kertben él igazán

Imádom a hamburgert. Nagyon. Bármikor képes vagyok enni egyet. Már nagyon rég óta szerettem volna házit csinálni, de nem voltam elégedett a konyhai teljesítményemmel ezen a téren, szétesett a husi, olajos lett, összement. Na de a grillel eljött az én időm is, sikerült nagyon finomat csinálnom, ami még jól is nézett ki! Alapvetően saját ötlet alapján sertéshusiból készült, így nem az autentikus marhaburger, de egyszer majd lehet, hogy azt is kikísérletezem. Mindenesetre, ez a recept nagyon jó a barátokkal grillezésre vagy a család jóllakatására, mert nagyon kiadós, finom, nem sok idő összerakni, és bónuszban egy nagy kísértésfaktorral rendelkező junk foodot tudsz egészségesen megcsinálni és bűntudat nélkül megenni. Na jó, a kalóriák tükrében erősen ajánlott utána egy nagyobb tollasparti, amint meg tudsz mozdulni újra :)

letoltes.jpg

Recept 4 főre

Hozzávalók

  • 50 dkg darált sertéshús
  • mustár
  • só, bors, fokhagyma, 
  • 4 nagyobb hamburgerbuci
  • paradicsom
  • ajvár vagy valamilyen szósz, amit szeretsz
  • cheddar sajt
  • lilahagyma

Elkészítés

A darált husit egy keverőtálba tettem és jó erősen befűszereztem. 3 evőkanál mustárral ízesítettem és jól átgyúrtam. A husit 4 részre osztottam (vagy ahány burgert csinálunk), gombócot formáltam belőle és a bucik átmérőjéhez illeszkedve kilapítottam őket kb fél-1 cm vastagra. Így jól átsül, ha véresebben szereted, akkor lehet vastagabb is. A grillen egyesével, többször forgatva megsütöttem őket, kb 10 perc kellett nekik. A lilahagymát és a paradicsomot felkarikáztam. A bucikat kettévágtam és egy picit őket is megpirítottam a grillen. Megkentem ajvárral őket, ráraktam a husit, a zöldségeket, ketchupot és mustárt, és kész is lett.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr147674680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása