2015. február 28. 20:11 - szolnokitibor

Pizzarecept, amiőből csak az olasz levegő és a Mamma keze munkája hiányzik...

A héten volt egy poszt a Díványon, ami már akkor felkeltette a figyelmemet, amikor megjelent, de nem tudtam eddig megcsinálni. Hát jelentem, megvan a tökéletes pizza receptje, ami ugyanannyira ízlett nekem (roppanós pizzatészta rajongó) és a Kedvesnek is, aki megátalkodott vastagtésztás, de ezért felülbírálta a véleményét :) Nagyon egyszerű, teljesen hand made és nagyon finom, tényleg nagyon hasonlít ahhoz, amit Velencében vagy Genovában lehet kapni. Csak mondjuk kb 2,5 euró az összköltsége 10-15 helyett :) Szóval, mindenkinek ajánlom, aki imádja az olasz kaját, le akar nyűgözni valakit vagy csak nagyon éhes :) Ja, és ez is olyan étel, amit nagyon egyszerű vega és húsos módon is elkészíteni. Az enyém paradicsomos-kaliforniai paprikás-lilahagymás-fetás lett, a másik tarjás-sonkás-lilahagymás-parenyicás. Nyamm. :) És így nézett ki:

pizza.jpg

És a Recept:

Hozzávalók:

Tészta (kb. 2 nagy adag)

  • 50 dkg finomliszt
  • 1 cs. szárított élesztő
  • 2 teáskanál só
  • 2,5 dl langyos víz, de lehet, hogy kicsit több vagy kevesebb kell

Szósz

  • 500 g paradicsompüré vagy paradicsomlé
  • kiskanál cukor
  • bazsalikom
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 1-2 kiskanál olívaolaj 

Elkészítés:

A lisztet, a sót, az élesztőt összekevertem és lassan hozzáadagolt meleg vízzel összegyúrtam. Addig gyúrtam, amíg kemény, de ruganyos kis gombócot kaptam. Letakartam a tálat és hagytam kelni, amíg kétszeresére nem nőtt. Addig feltettem főni a paradicsompürét, belekevertem az olajat, belenyomtam a fokhagymákat, a sót és a cukrot, és hagytam egy kicsit besűrűsödni. Amikor megkelt a tészta, belenyújtottam a kivajazott tepsibe, rákentem a pizzaszószt, ráraktam a feltéteket,  és beraktam a sütőbe kb. 15 percre. Szuper lett, mindenkinek ajánlom :)

Forrás: http://divany.hu/alapkonyha/2015/02/25/a_tokeletes_roppanos_pizza/

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kajafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr127229005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása